Modules

AchterafBetalen bestaat uit diverse oplossingen: datamanagement, acceptatietoets, facturatie en debiteurenbeheer, betaalgarantie en vorderingenbeheer. Je kiest zelf van welke deeltrajecten je gebruik maakt. Met AchterafBetalen krijg je een oplossing op maat.

Datamanagement

Wanneer je gebruik maakt van AchterafBetalen, verkrijg je dagelijks veel nieuwe waardevolle klantdata. Immers, wanneer een klant achteraf betaalt, laat hij meer correcte gegevens achter dan bij een iDEAL-betaling. Dit levert bruikbare gegevens op voor marketingdoeleinden. Zo kunnen e-mailadressen gebruikt worden voor mailings en nieuwsbrieven. En omdat je beschikt over de geboortedatum van de klant, kan je hem een verjaardagsaanbieding doen.

Klanten weten dat er zonder juiste naam, adres en e-mailadres geen correcte facturering kan plaatsvinden. Ze zijn dan ook bereid hun gegevens juist in te vullen. Met een goed ingerichte checkout, kun je dit zelfs nog makkelijker voor de klant maken door bijvoorbeeld de straatnaam en plaats aan te vullen en onjuiste informatie te weigeren. 

Met een efficiënte inzet van de verworven klantdata kan je je conversie aanzienlijk verhogen. Bij AchterafBetalen maken wij hiervoor gebruik van ons datamanagementplatform Agility. Met deze tool schrijf je in één druk op de knop je hele klantenbestand aan, of juist een selectie daarvan. Verjaardagsaanbiedingen of andere mailings kun je volledig automatiseren. Kijk voor meer informatie op de website van Agility.

AchterafBetalen kan ook jouw webwinkel ondersteunen in het verwerven en efficiënt inzetten van je data. Wil je weten hoe wij de conversie van jouw shop kunnen verhogen? Neem dan contact met ons op.

Acceptatietoets

Wanneer klanten kiezen voor AchterafBetalen, voeren wij automatisch een online check uit. Daarbij controleren wij realtime de klantgegevens en maken wij een inschatting van de te verwachten betaling. Blijkt de bestelling akkoord, dan gaat de klant verder met het bestelproces. Zo niet, dan kan je de klant doorverwijzen naar een andere betaalmogelijkheid. Met deze scherpe acceptatietoetsing verminder je het aantal non-betalingen. AchterafBetalen heeft het hoogste acceptatiepercentage van de markt en maakt als enige gebruik van een persoonsgebonden risicotoets. Daarmee verzekeren wij je van een zo hoog mogelijke klantacceptatie en een zo laag mogelijk risico.

Wil je alleen gebruikmaken van een acceptatietoets zonder betaalgarantie en debiteurenbeheer? Dit is mogelijk met de credit check van Focum.

Facturatie en debiteurenbeheer

Niet alleen de verkoop, maar ook het daarop volgende proces is van belang. Bij betaling achteraf stuur je de klant nog een factuur, herinnering en eventueel een bedankje voor de betaling. De juiste inzet van deze contactmomenten kan de klant aanleiding geven om terug te komen. Zo kan je bijvoorbeeld cross-selling stimuleren door accessoires voor het net aangeschafte product aan te bieden op de factuur.

Bij facturatie via AchterafBetalen behoort dit allemaal tot de mogelijkheden. Op jouw verzoek nemen we het gehele proces van facturatie en debiteurenbeheer van je over. Je klant ontvangt van ons een e-mail met factuur en betaalt gemakkelijk met de iDEAL-link die in de e-mail is opgenomen. Betaalt de klant niet, dan versturen wij automatisch een herinnering en laatste sommatie.

Dit alles doen wij in de huisstijl van jouw shop, waardoor de factuur door je klanten herkend wordt als correspondentie van jouw webwinkel. Ook de stijl en toon van communiceren kan aangepast worden aan je wensen. Wanneer je debiteurenbeheer uitbesteedt aan AchterafBetalen, zorgen wij ervoor dat je altijd voldoet aan de actuele wet- en regelgeving op dit gebied. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om zelf te factureren en/of zelf het debiteurenbeheer te organiseren.

Betaalgarantie

Voor iedere geaccepteerde order kunnen wij indien gewenst 100% betaling garanderen als de klant niet betaalt. Wij nemen hiermee het risico op non-betaling geheel van je over en betalen het volledige bedrag aan je uit wanneer de consument dat niet doet. Ook is het mogelijk om een lager garantiepercentage te kiezen. Heb je over het algemeen goed betalende klanten? Dan is het voor jouw webwinkel misschien helemaal niet nodig om 100% betaalgarantie bij ons af te nemen. Wanneer je geen betaalgarantie neemt, besluit je helemaal zelf welke klanten je wel of niet accepteert. Ook betekent dit natuurlijk een lagere premie. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies. Samen bekijken wat het meest voordelig is voor jouw shop.

Vorderingenbeheer

Betalen consumenten onverhoopt toch niet? Dan proberen wij de vordering alsnog te innen met onze dienst Vorderingenbeheer. Onze incassospecialisten laten de vorderingen het optimale behandeltraject doorlopen bij de best geschikte incassopartners. Vorderingen die door ons zijn gegarandeerd, komen automatisch in dit proces terecht bij non-betaling. Mocht een webwinkel in het belang van de klantrelatie een overgedragen vordering willen terugdraaien, dan kan dit in overleg met AchterafBetalen tegen gunstige condities geregeld worden. De dienst Vorderingenbeheer is ook afzonderlijk af te nemen.