23 mei 2016

Nu ook AchterafBetalen bij Pay.nl

Sinds 1 april is AchterafBetalen van Focum toegevoegd aan de betaalopties van Pay.nl. Na een pilot met enkele klanten is deze betaaloptie nu ook beschikbaar voor de andere klanten van Pay.nl. General Manager Olaf Kok vertelt waarom is gekozen voor AchterafBetalen van Focum en wat de toegevoegde waarde is van deze extra betaalmogelijkheid.

“Achteraf betalen neemt een steeds grotere vlucht”, zegt Olaf Kok. "Het hoort bij de markt van tegenwoordig en de webshop is zelfs volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) verplicht om dit aan te bieden. Vandaar dat wij als de betalingspartner van vele webshops deze betaaldienst aanbieden. Het is bij Pay.nl de merchant en de markt die de betaalopties bepalen. Pay.nl is slechts de technische partij die alles koppelt en centraal verwerkt."

Centrale verwerking

Pay.nl is ontstaan uit TinTel (telefonie betalingen). Olaf Kok: "Sinds 1999, toen iDEAL nog niet eens bestond, verwerken wij al duizenden betalingen per dag. Door de komst van credit card, bankbetalingen als iDEAL en MisterCash en later ook achteraf betaaloplossingen is de naam Pay.nl in het leven geroepen. Een naam die in één keer de hele lading denkt. We zijn altijd op zoek naar uitbreidingen in betaalopties."

"Onze klanten bevinden zich in een breed spectrum en een aantal klanten maakte reeds gebruik van Focum, maar wenste de verwerking hiervan via het centrale systeem van Pay.nl te laten geschieden. Lekker overzichtelijk en eenvoudig te managen. Daarnaast willen we graag onafhankelijk zijn en elke webshop een weloverwogen keuze voor een betaaloptie laten maken. Niet elke klant past namelijk bij dezelfde aanbieder. Voor bepaalde klanten, zoals de wat grotere spelers, is AchterafBetalen van Focum uitermate geschikt."

Contactmoment

AchterafBetalen van Focum onderscheidt zich volgens Roland Borsboom van Focum van de andere achteraf betaalmethodes door niet alleen aandacht te hebben voor de betaling, maar ook voor het marketingaspect. "Betalen is niet alleen functioneel, maar ook een contactmoment. En ieder contactmoment biedt mogelijkheden om je klant met de juiste service te verleiden terug te komen. Denk aan het benutten van cross- en upsell mogelijkheden op de factuur en de juiste inzet van data."

Daarnaast biedt Focum grote webshops de mogelijkheid om het betaalproces modulair op te bouwen, zodat het aansluit op hun wensen. "De facturatie is white label, zodat het eigen merk van de webshops voorop staat. Bovendien kan de webshop zelf kiezen welke onderdelen men afneemt, waaronder onze acceptatietoets, facturatie, debiteurenbeheer en vorderingenbeheer. Wij zetten onze processen zoveel mogelijk in dienst om de webshop maatwerk te leveren. Voor onze klanten is het vooral belangrijk dat ze de regie over hun eigen klant behouden. Daar zorgen wij voor." zegt Borsboom.

Kennis

De dienstverlening van Pay.nl houdt niet op bij payments, vervolgt Olaf Kok. "Uiteraard kun je eenvoudig de betalingen verwerken voor een webshop, maar echte meerwaarde zit hem in de kennis over deze betalingen. Bijvoorbeeld de keuze voor een betaaloptie of juist het afraden hiervan. Daarom zijn wij ook dagelijks tot 22:00 uur bereikbaar en hebben we een 24 uurs storingsdienst. Wij zijn een echte partner voor de grotere webshops. Daar kan onze kennis echt een verschil maken. Twee procent meer omzet voor de merchant is daarin vele malen belangrijker dan enkele tientjes kostenbesparing."

Olaf Kok tot besluit: "Wij hebben, zoals elke speler, grootste plannen. Onze Twentse nuchterheid weerhoudt ons ervan om te gaan schreeuwen wat we willen bereiken. Pay.nl ziet al jaren een stevige groei in verwerkte transacties en daar zijn we uiterst tevreden mee. Bedrijven die eenmaal kennis gemaakt hebben met ons platform vinden het eenvoudig en beheersbaar. Winst en groei is niet ons doel, maar een middel om ons doel te bereiken. Betrouwbare betalingssystemen die simpel te integreren en te managen zijn, dat vinden wij vanzelfsprekend."

Ook AchterafBetalen in uw webshop? Meld u direct online aan!

Tags:Partners