Marketing

Hoe vind je nieuwe klanten? Lees voor inspiratie onze marketingartikelen! 

Predictive Analytics: de toekomst van je webshop

16 december 2016

Predictive analytics

Als data ergens geschikt voor is, dan is het wel om toekomstige gebeurtenissen te voorspellen. Met predictive analytics krijg je inzicht in toekomstig klantgedrag. Denk bijvoorbeeld aan hoe een doelgroep reageert op een marketingactie. Waardevolle informatie voor je webshop dus.

Meer info

De voordelen van AchterafBetalen

04 september 2015

Online winkelen

Na iDEAL is achteraf betalen de populairste betaalmethode onder consumenten. Maar, wat vaak vergeten wordt, is dat achteraf betalen ook veel voordelen heeft voor de webwinkelier: het levert extra contactmomenten op, betrouwbare klantdata en tevreden klanten. Waarom bieden veel webwinkels dan nog geen achteraf betalen aan?

Meer info

Affiliate marketing voor webshops

01 september 2015

Als database manager ben ik verantwoordelijk voor de leadsverwerking van een van onze grootste klanten. Dit project loopt nu al ruim anderhalf jaar en vergt flink wat aandacht. Hoe deze leads echter worden geworven, daar weet ik niet zoveel van en juist dat stuk van het verhaal is voor webshops interessant!

Meer info

Vergroot je e-commerce kennis op de Webwinkel Vakdagen 2015

09 januari 2015

Op woensdag 21 en donderdag 22 januari 2015 vindt de negende editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Ook Focum is dit jaar weer aanwezig. Dit evenement mag je niet missen! 

Meer info

Vijf tips om je conversie te verhogen

07 januari 2015

Conversie verhogen

Als online retailer wil je niets liever dan je conversie verhogen. Maar je hebt alles al goed geregeld. Je website is klantvriendelijk, de logistiek is in orde en ook de klantenservice presteert goed. Hoe zorg je dan toch dat je orders toenemen?

Meer info

Succes gegarandeerd bij marketingacties

10 juli 2014

Het lijkt erop dat de goudkoorts van vroeger zich ditmaal in digitale vorm manifesteert. "Golden record" is een term die de laatste tijd veel wordt gebruikt in de marketing. In de definitie staat dat een golden record de absolute waarheid bevat die voor een bedrijf of persoon relevant is. Voor de marketeer betekent de term niets meer dan een record waarbij succes gegarandeerd is bij marketingacties. In het geval van consumentendata betekent dit in ieder geval dat het de meeste up-to-date informatie bevat over die persoon. Maar hoe kom je aan deze gegevens?

Meer info

Hoe haal ik als webwinkel meer uit mijn eigen data?

07 juli 2014

webshop_datamanagement

Je hebt je eigen webwinkel opgezet en de zaken lopen goed. Alles van het surfgemak tot en met de bezorging naar de klant toe is geregeld en gestroomlijnd. Langzaam begin je een database op te bouwen met klanten waarin hun gegevens staan en de bestellingen die zijn geplaatst. Ogenschijnlijk lopen de zaken goed, maar wat doe je precies met al deze gegevens over je klanten? Spits je nieuwsbrieven en aanbiedingen af op het koopgedrag van je klanten? Stuur je bestaande klanten aanbiedingen toegespitst op hun eigen koopgedrag? Er valt meer te halen uit je eigen klanten database dan je denkt!

 

Meer info

De toekomst van de e-commerce

28 juni 2014

Je kent het wel, je vader belt je op met de mededeling: “Ik heb een nieuwe telefoon”. De beste man is bijna zeventig en heeft een iPhone 5s gekocht. Twee weken later zit je aan de koffie met je vader en vraagt hij je hoe zijn e-mail geïnstalleerd moet worden. Je ziet dat hij 40 ongelezen WhatsApp berichten uit 2013 heeft en 22 voicemailberichten. Kortom, je vraagt: “Pa, waarom heb je deze telefoon gekocht?”. Zijn antwoord is: “Die jongen zei dat dit het beste van het beste is”. Tja, het beste van het beste, willen we dat niet allemaal? Maar dan moet je het wel gebruiken.

Meer info

AchterafBetalen als marketinginstrument

04 februari 2014

I love achteraf betalen RGB_72dpi 01

Er bestaan verschrikkelijk veel online betaalmethodes; de ‘wallets’ schieten als paddenstoelen uit de grond. Waar de meeste ondernemers methodes als iDeal zien als een manier om de klant te laten afrekenen, gelooft Focum in de betaalmethode als marketinginstrument.

Meer info