Datamanagement

Efficiënt datamanagement levert je webshop een hogere conversie op. Lees hier onze laatste artikelen over datamangement.

De 3 data trends voor online retailers

14 maart 2016

Big data, contextual shopping, realtime analytics: de wereld van de e-commerce verandert ontzettend snel. Gebruik van data is daarbij essentieel en wordt dit jaar nóg belangrijker. En dat dit verder gaat dan een Excelbestand, mag geen verassing zijn.

Meer info

Wat onderscheidt de echt goede webshops van de rest?

18 februari 2016

Succesvolle webshops weten precies wat hun klant wil. Ook jouw webshop heeft de juiste kaarten in handen om succesvol te zijn: je eigen klantdata. Dit is hét middel om de klant centraal te stellen. Je moet je data alleen wel op de juiste manier inzetten. In dit artikel lees je hoe je in 5 stappen succes boekt met je data.

Meer info

Je digitale goudmijn is nog lang niet uitgeput

09 september 2015

Goud

Laatst zag ik op LinkedIn een afbeelding voorbij komen waarop stond dat data het goud zou zijn van deze tijd. Als data gelijk is aan goud, dan is je database een goudmijn. De vraag is dan: hoeveel waarde bevat je database nog en hoe kun je hier goud uit putten?

Meer info

Beoordeeld of bevooroordeeld?

26 juni 2015

Beoordelingssites

Als dataspecialist en consument ben ik enorm gefascineerd door beoordelingssites. Het idee dat de massa kan oordelen of een product deugt, is enorm handig voor de consument. Het kan echter ook verkeerd uitpakken voor de producent, want hoeveel mensen gaan af op de beoordeling van een ander?

Meer info

Vijf tips om je conversie te verhogen

07 januari 2015

Conversie verhogen

Als online retailer wil je niets liever dan je conversie verhogen. Maar je hebt alles al goed geregeld. Je website is klantvriendelijk, de logistiek is in orde en ook de klantenservice presteert goed. Hoe zorg je dan toch dat je orders toenemen?

Meer info

Succes gegarandeerd bij marketingacties

10 juli 2014

Het lijkt erop dat de goudkoorts van vroeger zich ditmaal in digitale vorm manifesteert. "Golden record" is een term die de laatste tijd veel wordt gebruikt in de marketing. In de definitie staat dat een golden record de absolute waarheid bevat die voor een bedrijf of persoon relevant is. Voor de marketeer betekent de term niets meer dan een record waarbij succes gegarandeerd is bij marketingacties. In het geval van consumentendata betekent dit in ieder geval dat het de meeste up-to-date informatie bevat over die persoon. Maar hoe kom je aan deze gegevens?

Meer info

Hoe haal ik als webwinkel meer uit mijn eigen data?

07 juli 2014

webshop_datamanagement

Je hebt je eigen webwinkel opgezet en de zaken lopen goed. Alles van het surfgemak tot en met de bezorging naar de klant toe is geregeld en gestroomlijnd. Langzaam begin je een database op te bouwen met klanten waarin hun gegevens staan en de bestellingen die zijn geplaatst. Ogenschijnlijk lopen de zaken goed, maar wat doe je precies met al deze gegevens over je klanten? Spits je nieuwsbrieven en aanbiedingen af op het koopgedrag van je klanten? Stuur je bestaande klanten aanbiedingen toegespitst op hun eigen koopgedrag? Er valt meer te halen uit je eigen klanten database dan je denkt!

 

Meer info

Toms Sans van Sans-Online: "Online versterkt offline"

20 juni 2014

Sans kleding is al meer dan 25 jaar een begrip in Rijssen en omstreken. Sinds vijf jaar nu is de webshop Sans-online in de lucht. En niet zonder succes. Sterker nog, de webshop is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Tom Sans vertelt over het succesverhaal, zowel online als offline, want beide kanalen kunnen volgens hem niet zonder elkaar.

 

Meer info