Nieuws

Hier vind je het laatste nieuws rondom AchterafBetalen, webshops, data en e-commerce. 

Altijd op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op LinkedIn, daar plaatsen wij de nieuwste berichten. 

Klanten binden met een goed retourbeleid

27 juni 2017

Retouren

Wie een webshop heeft, weet dat het erbij hoort: retouren. Steeds vaker sturen consumenten producten terug. Ze bestellen een artikel in meerdere maten, verschillende kleuren of het artikel voldoet niet aan de verwachtingen. Een frustratie voor veel retailers. Toch kunt u profiteren van een goed ingericht retourbeleid.

Meer info

Twijfelende klant laten converteren met AchterafBetalen

17 mei 2017

De e-commerce markt is ontzettend dynamisch en snel veranderend. Dat vraagt om veel inzet, creativiteit en aanpassingsvermogen van een retailer. Tim van Haaster, eigenaar van Baby Plus, weet dat als geen ander. Hij vertelt over het online ondernemen, de uitdagingen die op zijn pad komen, hoe ze de klantbeleving steeds verder verbeteren en over hoe AchterafBetalen een serieuze bijdrage kan leveren in de conversie.

Meer info

Achteraf betalen: wel of niet uitbesteden?

28 maart 2017

Achteraf betalen uitbesteden

Steeds meer webshops bieden achteraf betalen aan. Het is wettelijk verplicht en verhoogt je conversie. Maar hoe ver ga je in het overdragen van jouw waardevolle klanten aan een ander? Lees enkele tips voor het maken van de juiste beslissing voor achteraf betalen in jouw webshop.

Meer info

Focum aanwezig op Webwinkel Vakdagen 2017

13 januari 2017

Op woensdag 18 en donderdag 19 januari 2016 vindt de elfde editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Ook Focum is dit jaar weer aanwezig. Bent u geïnteresseerd in e-commerce? Dan mag u dit evenement niet missen! U vindt Focum op stand 09.

Meer info

De e-commerce trends in 2017: succesvol ondernemen

12 januari 2017

E-commerce trends 2017

Predictive analytics, mobile commerce, elektronische identificatie: de wereld van de e-commerce verandert ontzettend snel. In de e-commerce zet men de klant centraal, nog meer dan in andere sectoren. Dit zie je ook terug in de trends voor komend jaar.

Meer info

Predictive Analytics: de toekomst van je webshop

16 december 2016

Predictive analytics

Als data ergens geschikt voor is, dan is het wel om toekomstige gebeurtenissen te voorspellen. Met predictive analytics krijg je inzicht in toekomstig klantgedrag. Denk bijvoorbeeld aan hoe een doelgroep reageert op een marketingactie. Waardevolle informatie voor je webshop dus.

Meer info

Hoera, mijn klant betaalt niet!

29 juni 2016

Als online retailer doe je hard je best om je webshop te optimaliseren. Je zet veel in op marketing, de klant staat centraal en je biedt natuurlijk de mogelijkheid om achteraf te betalen. Maar wat gebeurt er als de klant niet betaalt? Misschien hang je niet meteen slingers op, maar te late betaling biedt wel kansen. Ieder contactmoment met je klant is een kans, ook tijdens het incassoproces.

Meer info

Nu ook AchterafBetalen bij Pay.nl

23 mei 2016

Pay.nl logo

Sinds 1 april is AchterafBetalen van Focum toegevoegd aan de betaalopties van Pay.nl. Na een pilot met enkele klanten is deze betaaloptie nu ook beschikbaar voor de andere klanten van Pay.nl. General Manager Olaf Kok vertelt waarom is gekozen voor AchterafBetalen van Focum en wat de toegevoegde waarde is van deze extra betaalmogelijkheid.

Meer info

De 3 data trends voor online retailers

14 maart 2016

Big data, contextual shopping, realtime analytics: de wereld van de e-commerce verandert ontzettend snel. Gebruik van data is daarbij essentieel en wordt dit jaar nóg belangrijker. En dat dit verder gaat dan een Excelbestand, mag geen verassing zijn.

Meer info