Veelgestelde vragen

Hieronder hebben we de meest gestelde vragen over AchterafBetalen voor je op een rij gezet. Heb je een vraag over AchterafBetalen? Kijk dan eerst of je hier het antwoord vindt. Mocht je het antwoord niet kunnen vinden, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als ik geen factuur heb ontvangen?

AchterafBetalen stuurt de factuur en herinneringen naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij het plaatsen van de bestelling. Heb je geen factuur ontvangen? Controleer dan eerst je map met ongewenste e-mail. Het kan zijn dat de factuur daarin terecht is gekomen. Staat de factuur niet tussen je ongewenste e-mail? Dan kan het zijn dat je een verkeerd e-mailadres hebt opgegeven bij de bestelling. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Wij sturen je dan nogmaals de factuur en/of herinneringen toe.

Wat moet ik doen als ik een product retour wil sturen?

Wanneer je een product retour wil sturen, neem je contact op met de webwinkel. Zodra het product retour is ontvangen, informeert de webwinkel ons hierover. Wij brengen de prijs van het retour gestuurde product dan in mindering op het factuurbedrag. Je betaalt alleen voor de producten die je houdt. Vragen over de retourzending kan je stellen aan de betreffende webwinkel.

Ik heb mijn producten nog niet ontvangen, maar de factuur wel. Wat moet ik doen?

Je wil natuurlijk pas betalen nadat je producten geleverd zijn. Daarom kies je voor AchterafBetalen. AchterafBetalen verzorgt voor webwinkels alleen de facturering en heeft geen inzicht in wanneer de producten verzonden of geleverd zijn. Wanneer je de producten nog niet ontvangen hebt, adviseren wij je contact op te nemen met de webwinkel. De webwinkel informeert AchterafBetalen wanneer de producten verzonden zijn. Daarna versturen wij de factuur.

Ik heb de factuur al betaald, waarom ontvang ik dan toch een herinnering?

AchterafBetalen verstuurt automatisch een herinnering wanneer we niet op tijd een betaling van je hebben ontvangen. In de factuur vind je een automatische betaallink. Door die te gebruiken, zorg je ervoor dat de betaling correct verwerkt wordt in ons systeem. Heb je het bedrag handmatig overgeschreven en toch een herinnering ontvangen? Dan kan het zijn dat de betaling (nog) niet correct bij ons is verwerkt. De oorzaak hiervoor kan zijn dat een aantal gegevens niet correct is ingevoerd. Controleer in dit geval de volgende punten:

  • Is de overschrijving gedaan naar het juiste rekeningnummer?
    Ons rekeningnummer is te vinden op de toegestuurde factuur.
  • Heb je het juiste betalingskenmerk erbij vermeld?
    Dit vind je op de toegestuurde factuur. Kijk goed of alle cijfers kloppen.

Wil je er zeker van zijn dat wij je betaling hebben ontvangen? Stuur dan een betaalbewijs naar het e-mailadres klantenservice@achterafbetalen.nl. Zorg ervoor dat daar de volgende gegevens in staan:

  • Het rekeningnummer waarmee je de betaling hebt gedaan
  • Het rekeningnummer waarop je de betaling hebt overgemaakt
  • De hoogte van het bedrag
  • De datum van de betaling
  • Het kenmerk van de betaling
  • Je naam en adresgegevens

Ik wil betalen, maar de betaallink in de e-mail doet het niet. Wat moet ik nu doen?

In de factuur die je ontvangt van AchterafBetalen vind je een groene betaalknop. Deze knop kun je gebruiken om de betaling te voltooien. Wanneer je te laat bent met betalen, zal je echter merken dat de betaallink niet meer werkt. Probeer eerst de betaallink uit de laatst toegestuurde herinnering te gebruiken. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice.

Waarom kan ik niet betalen met AchterafBetalen?

Wanneer je kiest voor AchterafBetalen, beoordelen wij de aanvraag op basis van de door jou ingevulde gegevens. Kan je niet betalen met AchterafBetalen? Dan kan dit aan een aantal zaken liggen.

Controleer goed of de door jou ingevulde gegevens correct zijn. Een verkeerde geboortedatum, onjuiste naam of ander afleveradres dan woonadres kan ervoor zorgen dat de betaling niet goedgekeurd wordt.

Bestel je voor het eerst met AchterafBetalen? Dan kan het voorkomen dat er bij ons nog onvoldoende informatie over je bekend is om achteraf betalen goed te keuren. 

Heb je meerdere bestellingen openstaan bij AchterafBetalen? Dan kun je pas weer betalen met AchterafBetalen wanneer je de openstaande rekeningen hebt betaald.

Is het je nog steeds niet duidelijk waarom je aankoop is afgekeurd? Dan kun je een inzageverzoek indienen bij Focum en zoeken wij voor je uit waarom je aankoop geweigerd is. Meer informatie over de inzageprocedure vind je op de website van Focum.

Uiteraard kan je wel met een andere methode betalen bij de webwinkel.

Op de website van AchterafBetalen staat dat ik een retourtermijn heb van 14 dagen, maar op de website van de webwinkel staat een langere termijn. Hoe kan dit?

Sommige webwinkels bieden uit klantvriendelijkheid een langere betalingstermijn aan. AchterafBetalen maakt met deze webwinkels hierover specifieke afspraken. De betalingstermijn die je op de digitale factuur en op de website van de webwinkel ziet staan, is leidend.